30 maart 2013

Tips to keep your nails happy!

Enkele tips die ik zelf heel nuttig vindt.

Some tips that I personally find very useful.









  1.  Masseer je  nagelriemen 2x per dag met nagelriem olie.
  2.  Je nagels zijn geen gereedschap!
  3.  Hygiëne  is heel belangrijk, hou ook de onderzijde van de nagels goed   schoon. Hierdoor kan je schimmelinfecties voorkomen. Mocht je toch een infectie oplopen, neem dan 2 keer per dag een nagel badje met alcohol.
  4.  Maak de randen onder je nagels niet schoon met een scherp voorwerp, hier door kan je nagel loskomen van je nagelbed. Neem een nagel badje met een zachte zeep.
  5.  Gebruik altijd een base coat, hierdoor kan je voorkomen dat je nagels gaan verkleuren.
  6.  Als je merkt dat je overal met je nagels tegenstoot, dan zijn ze te lang. Vijl ze dan korter. Dat verkleind ook de kans dat je nagels gaan breken.
  7.  Als je je nagels vijlt, vijl dan in 1 richting. Dus niet heen en weer.
  8.  Draag tijdens het schoonmaken handschoenen, zo kunnen de schadelijke stoffen in schoonmaakmiddelen je nagels niet beschadigen.
  9.  Neem extra vitaminen. Vooral vitamine B is goed voor huid, haar en nagels.
  10.  Gebruik een nagellak remover zonder aceton.
  11.  Ontsmet je handen en nail art tools geregeld met alcohol.
  12. Als je een nagel breekt, vijl de rest dan ook korter. Dit ziet er veel netter uit.
schimmelinfectie/fungal infections
  1. Massage your cuticles 2 times a day with cuticle oil.
  2. Your nails are no tools!
  3. Hygiene is very important, keep the underside of the nails clean. This allows you to prevent fungal infections. If you do get an infection, take 2 times a day a nail bath with alcohol.
  4. Don't clean the edges under your nails with a sharp object.Take a nail bath with a mild soap.
  5. Always use a base coat, so your nails don't become discolored.
  6. If you bump a lot with your nails, they are too long. File them shorter. This reduces the chance that your nails will break.
  7. File  in one direction. So not back and forth.
  8. Wear gloves when cleaning,  the harmful substances in cleaning pruducts can damage your nails.
  9. Take extra vitamins. Especially vitamin B is good for skin, hair and nails. 
  10. Use a nail polish remover without acetone.
  11. Disinfect your hands and nail art tools regularly with alcohol.
  12. If you break a nail, file the rest therefore shorter. This looks much neater.        
         
          .

         
          xox Shannara xox
         
      

37 opmerkingen:

  1. Goede tips! Ik gebruik mijn nagels wel als gereedschap, want dat is zo handig. xD Ik merk wel dat ze een stuk zwakker zijn dan enkele jaren geleden. Toen brak het voorwerp wat ik vasthield of aanraakte met mijn nagels, nu is dat andersom. -.-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Really nice tips Shannara. I too keep my nails short as they break so easily.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OHMG that fungal infection looks fugly - never saw one before.
    Great tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Handige tips en ik wist niet dat van alcohol wist ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tip nummer twee doe ik nogal vaak geweld aan, ik gebruik mijn nagels veel te veel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe nog geen blikje open met mijn nagels, neem een muntje

      Verwijderen
  6. Goeie tips. En brrrr, die schimmelinfectie ziet er griezelig uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede tips! Dat ik mijn nagels niet als gereedschap moet gebruiken merk ik vooral bij mijn duimen....ai. Maar het is zo makkelijk ;) Insmeren met olie moet ik ook veel vaker doen, dat doe ik nu alleen af en toe voor ik mijn nagels doe en heel soms tussendoor, maximaal 1x per week eigenlijk. Al met al mag ik volgens mij heel blij zijn met mijn nagels, want ze zien er nog goed uit en ze groeien enorm snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thank you for the useful tips! I need to start massaging cuticles more often)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nice tips! I've read on some blog that using caring oil for your nails and hand skin will makes you nails stronger, they won't break easily and be more healthier. But I was surprised that you need to do it so often (it was for first 2-3 days almost every hour and then like you say with the cuticle oil - 2 times a day...) So I'm doing it now and I found out my nails and nail area are really "thirsty" xD xD The oil gets soaked immediately. So I think it's a great tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe alles, behalve het eerste. Ik wrijf wel mijn handen dagelijks een aantal keer in met handen- en nagelriemcreme.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd handig zo'n artikel...

    Even checken of ik het nog goed doe! Volgens jou tips helemaal in orde :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg goede tips!
    En bah wat ziet die schimmelinfectie er naar uit, haha

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en je comment.
Totziens!

Thank you for your visit and comment.
See you soon!